AdBlue yra labai grynas karbamido tirpalas, kuris naudojamas automobiliuose, turinčiuose SCR technologiją. AdBlue yra gaminamas pagal vokišką DIN 70070 ir europinį ISO/PAS 22241-1 standartus. Tik atitinkantis šiuos standartus produktas gali būti žymimas AdBlue prekės ženklu. UAB „Tepalita“ platinamas AdBlue yra vienintelis sertifikuotas tokio tipo produktas Baltijos šalių regione.
Kas yra SCR?
SCR (angl. Selective Catalytic Reduction) – selektyvinė išmetamųjų dujų valymo sistema, naudojanti katalizatorių. Šią sistemą sudaro katalizatorius, dozatorius, purkštukas ir AdBlue skysčio bakas. Išmetamosios dujos yra nukreipiamos į selektyvųjį katalizatorių. Tuo pačiu metu į katalizatorių yra purškiamas AdBlue tirpalas. Cheminės reakcijos metu azoto oksidų (NOx) dujos bei kietosios dalelės yra suskaidomos į visiškai nekenksmingas medžiagas – vandens garus (H2O) ir azotą (N2).
Kiek sutaupoma naudojant AdBlue?
Naudojant šią technologiją optimizuojamas variklio darbas. Sumažėja dalelių emisija ir maksimizuojama degalų energija. Kitas svarbus proceso rezultatas yra degalų sąnaudų sumažinimas vidutiniškai 5 %, tai ~ 4 cnt vienam nuvažiuotam kilometrui. Be to, papildomai sutaupoma, nes ES keliais važiuojantiems sunkvežimiams, kurie naudoja AdBlue, yra taikomi mažesni kelių mokesčiai.
Įpakavimas
„Tepalita” siūlo AdBlue 20 litrų talpos plastikiniuose bakeliuose, 1000 litrų IBC konteineriuose, kurie gali būti pristatyti į bet kurią klientui patogią vietą. Didesnius kiekius perkantiems klientams galime sumontuoti 4000 ir 10000 litrų talpos stacionarias užpylimo kolonėles.AdBlue jau yra prekiaujama ir degalinėse, taigi šį produktą galima įsigyti taip pat įprastai, kaip ir kurą.
Kokybė
Lietuvoje daugėja nespecializuotų įmonių, kurios pačios bando gaminti karbamido tirpalą, vandenyje ištirpindamos karbamidą. Toks tirpalas neturi ir negali turėti kokybės sertifikato. Naudojant tokį tirpalą, užkalkėja automobilio katalizatorius, kurio remontas kainuoja ne vieną tūkstantį eurų. Panašiai atsitiks, jei vietoje AdBlue naudosite vandenį arba jį skiesite. Jeigu yra bandoma važiuoti su tuščiu AdBlue baku, katalizatorius neišvengiamai užsikimš suodžiais.„Tepalitos” platinamas AdBlue yra sertifikuotas Vokietijos automobilių asociacijoje (VDA). Kiekvienos gamykloje gaminamos produkto partijos kokybė yra tikrinama nepriklausomoje laboratorijoje, kiekvienai partijai yra išduodamas kokybės pasas. Produktas gamykloje supilamas į itin švarią tarą ir užplombuojamas. Tokiomis priemonėmis užtikrinama aukščiausia produkto kokybė.
Kiti faktai apie AdBlue
Vidutiniškai AdBlue suvartojama apie 1,5 litro šimtui kilometrų. Automobiliams, atitinkantiems Euro-4 standartą, tai yra apie 4 %, o Euro-5 standartą – apie 6 % nuo automobilio suvartojamo kuro kiekio. Yra keli pagrindiniai veiksniai, lemiantys suvartojamo AdBlue kiekį, tai kuro kokybė ir variklio darbo režimas (apkrovos).Šiuo metu visuose naujai registruojamuose sunkvežimiuose įrengtos specialios diagnostinės sistemos (OBD), kurios kontroliuoja išmetamųjų dujų toksiškumo parametrus. Šios sistemos įspės vairuotojus, kad pasibaigė AdBlue atsargos degalų bake. Jei vairuotojas tęs važiavimą be AdBlue, diagnostinė sistema automatiškai įjungs variklio sukimo momento ribotuvą, leisiantį varikliui pasiekti tik 60 % maksimalaus sukimo momento, ir fiksuos atmintyje duomenis, kada buvo važiuota be AdBlue. AdBlue yra labai grynas karbamido tirpalas, kuris naudojamas automobiliuose, turinčiuose SCR technologiją. AdBlue yra gaminamas pagal vokišką DIN 70070 ir europinį ISO/PAS 22241-1 standartus. Tik atitinkantis šiuos standartus produktas gali būti žymimas AdBlue prekės ženklu. UAB „Tepalita“ platinamas AdBlue yra vienintelis sertifikuotas tokio tipo produktas Baltijos šalių regione.